Info Wielrennen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

WK

2 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

De auteur van dit bericht is verbannen van het forum - Zie het bericht

WK                                - Pagina 2 Empty Re: WK

Bericht van Admin wo sep 16, 2015 9:37 pm

dosphorus schreef:Trentin en EBH indrukwekkend in stage 6 tour of britain.

Edit: vooral EBH té goed. zal zijn hoofddoel zijn geweest met wrs Richmond nu in functie.

EBH moet toch nog altijd zichzelf bewijzen ook in een 250 km wedstrijd... Zakt toch altijd wat weg.

Admin
Admin

Aantal berichten : 11637
Registratiedatum : 24-12-14

https://wiel.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

WK                                - Pagina 2 Empty Re: WK

Bericht van Admin wo sep 16, 2015 9:38 pm

dosphorus schreef:
Admin schreef:Kheb in WK wegwedstrijd al een ploegske gemaakt uitgaande van een puncherscenario.  Ge moet altijd de keuze maken Degenkolb-Kristoff of extra punchers stybar, gallopin, Costa of degenkolb inbrengen in plaats van 1 van die drie bijvoorbeeld.

WK                                - Pagina 2 Scherm10

Schoon ploegske. Moeilijke keuze wel, want als ge dan ziet hoe bv Kristoff uit het niets komt de laatste 100m's van Quebec..

Ja, er moet wschl zeker 1 van die punchers uit ten voordele van een sprinter nog...

Admin
Admin

Aantal berichten : 11637
Registratiedatum : 24-12-14

https://wiel.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

De auteur van dit bericht is verbannen van het forum - Zie het bericht

De auteur van dit bericht is verbannen van het forum - Zie het bericht

De auteur van dit bericht is verbannen van het forum - Zie het bericht

WK                                - Pagina 2 Empty Re: WK

Bericht van Admin do sep 17, 2015 11:44 pm

dosphorus schreef:Zet hem er toch maar in, Kristoff:
"I hope it will come down to a sprint," Kristoff told Cyclingnews. "I think that would suit me quite well because the finish of the course is quite hard and then flat at the end on the top of the last climb, so I hope it’s a sprint. That’s my plan [to win the World Championships] but the course suits many guys who are going to be there. There are many guys who can win and many of the teams will have a lot of guys."

Als ge over de RTR spreekt moet hij er mss tactisch net uit?  De 100ste krijgt 50 Euro.  De 30ste krijgt 135 Euro.  De top 5 krijgen de grote prijzen.  Imo kunt ge dus beter bij wijze van spreken alles of niets spelen.  Geen zotte keuzes, maar bewust de underdogs nemen à la Costa, Kwiatkowski, Stybar en waarom geen Gerrans of Gilbert bijvoorbeeld ...  Als dat meevalt zit ge zowiezo vooraan, als het tegenvalt kan het nooit echt tegenvallen qua verschil in prijs.  Gokken op enkele sprinters, maar net de sprinters die ook in pakweg de amstel overweg kunnen of zouden kunnen : Sagan en Matthews
Aanvullen met 4-tal punchers in de eerste categorie

Stybar
Costa
Kwiat
Gallopin
Van Avermaet
Gilbert
Gerrans
Valverde

En er vanuitgaan dat Kristoff en degenkolb doodgeknepen worden door de versnellingen op zich en het zware seizoen.

Stybar en Costa lijken me gevaarlijke outsiders die een sprint kunnen rijden.
Gilbert lijkt me eigenlijk ook in heel goede doen sinds de giro en rijdt twee keer top 10 in Canada.  Als hij niet wegraakt op het einde lijkt van Avermaet me wel sneller.  
Terugkijkend naar de cauberg is Kwiat toch ook snel op een vlak stuk na een klim.  Tot en met Amtel was Kwiat goed.  Dan een mindere periode en nu terug geleidelijk aan terug zeer goed in Canada.  Nog 10 dagen tot het WK...

In die A-groep zou ik dan durven gaan voor :

1/Sagan
2/Matthews
3/Stybar
4/Costa
5/Kwiat
6/Valverde of Gilbert of Van Avermaet met een voorkeur voor Gilbert of Van Avermaet omwille van frisheid en een betere voorbereiding.  Ik zou zelfs voor Gilbert durven gaan.  Was in de Amstel en de Giro toch zeer goed en heeft vanaf de giro eigenlijk een constant hoog niveau.  Gilbert reed vorig jaar voor Van Avermaet, mss is het nu andersom.  Gilbert was ook 2 x top 10 in Canada en wie weet heeft hij zowat het kopmanschap afgedwongen zo.

Dan zit ge toch een beetje met de nodige combi tussen renners die de kwaliteiten hebben voor zowel de Amstel als de ronde van vlaanderen bijvoorbeeld.  Daarbuiten kiest ge op die manier bewust niet voor de mannen die de vuelta hebben uitgereden (vermoeid + jetlag).  Andere renners die hetzelfde profiel hebben zoals Breschel en Bo Hagen blijven er dan uit voor andere redenen ( nog niet bewezen op die afstand en breschel te wisselvallig/net niet sterk genoeg).    Gallopin is net iets trager dan het vorige 6-tal.  Dat in combi met een unieke combi (Costa en Kwiat en Gilbert zijn amper gekozen in het gewone spel bijvoorbeeld).

Dat aanvullen in de B-groep met de tweede renners van de landen die niet aanwezig zijn in de A-groep : Lobato, Bouhanni, Ulissi en Trentin, ...
Phinney zou ik er precies ook inzetten al is het een nadeel dat die de TT rijdt... Is snel en kan dit parcours wel aan + is Amerikaan.  
In die B-groep zou ik dan eerder Terpstra laten vallen.  Ik zie hem op de bergskes niet wegrijden samen met de toppunchers en in de sprint is hij toch veel te traag.  Al zal waarschijnlijk van het duo Bouhanni-Lobato ook minstens ene zwaar tegenvallen.

Admin
Admin

Aantal berichten : 11637
Registratiedatum : 24-12-14

https://wiel.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

De auteur van dit bericht is verbannen van het forum - Zie het bericht

De auteur van dit bericht is verbannen van het forum - Zie het bericht

WK                                - Pagina 2 Empty Re: WK

Bericht van Admin vr sep 18, 2015 11:28 pm

En bij die keuze :

6/Valverde of Gilbert of Van Avermaet

Van Avermaet is wschl het veiligste zeker?

Admin
Admin

Aantal berichten : 11637
Registratiedatum : 24-12-14

https://wiel.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

De auteur van dit bericht is verbannen van het forum - Zie het bericht

WK                                - Pagina 2 Empty Re: WK

Bericht van Admin wo sep 23, 2015 2:06 pm

Is uw gedacht rond bo hagen nog veranderd? Top 5 kandidaat?

Admin
Admin

Aantal berichten : 11637
Registratiedatum : 24-12-14

https://wiel.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

De auteur van dit bericht is verbannen van het forum - Zie het bericht

De auteur van dit bericht is verbannen van het forum - Zie het bericht

WK                                - Pagina 2 Empty Re: WK

Bericht van Admin vr sep 25, 2015 8:03 pm

De A-categorie is zeer moeilijk... Probleem met een Bo Hagen is Kristoff toch in die ploeg.  Als ze vooraf zeggen dat ze alles op Kristoff zetten moet hij al serieus wat geven voor de zone van de waarheid.  
Op zich denk ik langs de andere kant wel dat hij inderdaad een goede keuze zou kunnen zijn.  Ik heb het wel voor de types

Gallopin
Bo Hagen
Van Avermaet
Stybar

op dit parcours.  Zijn voor mij 4 echte mogelijke verrassingen.  De piste Kwiat heb ik zowat verlaten momenteel omwille van een gebrek aan explosiviteit, Costa zit nog in het achterhoofd.

Probleem is dat ge dan nog paar 2 plaatskes hebt in de A-groep en ge imo zeker 1 Australiër moet spelen (Gerrans of Matthews - waarbij ik zelfs neig naar Gerrans momenteel voor zijn rustige vuelta en zijn vermogen om te pieken.  De Australiër roepen imo iets te hard dat het alles voor Matthews is.   Dat is dan al een moeilijke keuze en dan moet ge nog de laatste plaats geven aan Gilbert of Valverde, ook geen gemakkelijke keuze.  Om dan nog maar te zwijgen over de mannen die ge negeert dan : Kristoff, Degenkolb, Sagan, ... Daarmee dat Bo Hagen terug wat op de achtergrond gaat door zijn mogelijke steun aan Kristoff ook.

De 6 momenteel zijn voor mij

Stybar
Gilbert
Van Avermaet
Gallopin
Gerrans of Matthews
Valverde of Bo Hagen

waarbij ik voor de twijfelgevallen neig naar de eerstgenoemde.  Natuurlijk laat ge een Costa, Sagan, Degenkolb, kristoff, ... dan liggen....  


Laatst aangepast door Admin op vr sep 25, 2015 11:56 pm; in totaal 2 keer bewerkt

Admin
Admin

Aantal berichten : 11637
Registratiedatum : 24-12-14

https://wiel.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

WK                                - Pagina 2 Empty Re: WK

Bericht van Admin vr sep 25, 2015 9:49 pm

Zo staat het momenteel :

WK                                - Pagina 2 Scherm13


Mss beetje rare ploeg, maar met toch vooral enkele gevaarlijke outsiders en klassieke renners.  Valverde is gewoon een zekerheid eigenlijk en Gerrans is een gok.  Ook een Mollema (in vorm), Phinney, Trentin, Terpstra, Uran, Ulissi als logische keuzes in de B.  In de C gekozen voor kopmannen in hun ploeg Swift en Kangert en mannen die toch ook een zware wedstrijd aankunnen zoals Oss, Felline, Benoot en Boom

Gerrans - Matthews is nog altijd een moeilijke vind ik.  


Laatst aangepast door Admin op zo sep 27, 2015 9:14 am; in totaal 1 keer bewerkt

Admin
Admin

Aantal berichten : 11637
Registratiedatum : 24-12-14

https://wiel.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

WK                                - Pagina 2 Empty Re: WK

Bericht van Admin vr sep 25, 2015 11:59 pm

Bo Hagen :

Edvald Boasson Hagen, Norway
"My role is to help Alex [Kristoff] as much as possible, to be as fresh as possible to help for a good lead-out. We’ll have to talk together on the last laps how we feel. If he’s not feeling good or if he’s dropped, of course I’ll have my own chances but it’s all about him until the last laps, and if he’s there, I’ll do my job.

Admin
Admin

Aantal berichten : 11637
Registratiedatum : 24-12-14

https://wiel.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

De auteur van dit bericht is verbannen van het forum - Zie het bericht

WK                                - Pagina 2 Empty Re: WK

Bericht van Admin zo sep 27, 2015 9:34 pm

Gespeeld op de aanval en verloren :-)

Admin
Admin

Aantal berichten : 11637
Registratiedatum : 24-12-14

https://wiel.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

De auteur van dit bericht is verbannen van het forum - Zie het bericht

WK                                - Pagina 2 Empty Re: WK

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum